Søg på siden


Kontakt

Niels Sørensen Band

E-mail: wobsbobs@hotmail.com

Tanker før anden øver i februar '14

2014-02-18 16:03

Vi tæller ned. 10, 9, 8 ...

Mellem numrene i aften får drengene en status på, hvor langt jeg er i crowdfunding-processen. Jeg er 40, fed og færdig plus det løse, om man vil ("Taxachaufføren") - eller rettere: Inden året er omme, er debut-cd'en på gaden. Lige nu synes jeg, den skal hedde Fårehyrden Gunner og hans thailandske kone ("Debbie Harry"), men den titel er nok for lang.

Jeg glæder mig til at lægge musikbidder og smagsprøver ud til dig. Jeg begynder med teksten til Debbie Harry.

 

DEBBIE HARRY

 

Jeg har egentlig altid haft det bedst uden alt for mange mennesker om mig,

jeg vidste det allerede, da jeg var ung, og alligevel tog jeg tre måneder til Paris.

Året efter ku' jeg rykke sammen med en vaskeægte skønhed til London,

men jeg takkede nej og rejste hjem, selv om vi fik lejligheden til en fordelagtig pris –

 

Jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der stinker, stinker af lort

ja, jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der stinker, stinker af lort

 

Og jeg tog til Rom og for vild, og jeg svor til Skt. Peter,

at hvis han lod mig slippe ud og hjem, så sku' han aldrig se mig igen.

Siden har jeg tænkt på det som alt det land, der ligger syd for München,

ja, det mylder af mennesker dér fik mig til at sælge min sjæl til djævelen –

 

Jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der stinker, stinker af lort

ja, jeg har altid haft det bedst på landet, hvor pigerne er tykke, og der stinker af lort

 

For at sige det som det er, så har jeg aldrig været helt som de fleste.

Jeg klarede mig temmelig godt i skolen, men det var kun, fordi min klasse, den var dum.

Og jeg ville altid bare gerne hjem og høre Debbie Harry synge på mit værelse,

og jeg fattede aldrig de der drømme om hverdag, middelklasse og trummerum –

 

Jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der stinker, stinker af lort

ja, jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der er højt til himlen, og der stinker af lort

 

Så jeg har egentlig altid haft det bedst uden alt for mange mennesker om mig.

Nogle tager til byen for at blive frie, så nu er vi også fri for dem.

Og jeg har netop vinket til fårehyrden Gunnar og hans thailandske kone.

Mon hun har det ligesom mig? Mon hun også endelig har fundet hjem?

 

Jeg har altid haft det bedst på landet, hvor der stinker, stinker af lort

ja, jeg har altid haft det bedst på landet, hvor pigerne er tykke, og der stinker af lort

 

Niels.